آخرین اخبار
کد مطلب: 73209
طيف وسيعي از بيماري ها باعث بروز بيماري صرع مي شود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1084

به گزارش سلام لردگان به نقل از دکتر?محسن بشتام? در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اختلالات عفوني نظير مننژيت و آبسه هاي مغزي، بيماري هاي عروقي مثل سکته يا خونريزي مغزي، انواع تومورها و اختلالات متابوليک نظير کمبود کلسيم، سديم و افزايش يا کاهش قندخون را از شايع ترين علل ثانويه در بروز بيماري صرع عنوان کرد.

وي تصريح کرد: علل اوليه ابتلا به بيماري صرع هنوز شناخته نشده اما عواملي که عنوان شد، مي تواند در افرادي که زمينه ابتلا به اين بيماري را دارند، باعث بروز بيماري شود.

بشتام افزود: بيماري صرع يک جريان الکتريکي غيرطبيعي در مغز است که در اين بيماري نرون ها به صورت غيرعادي در منطقه اي از مغز تحريک مي شود و با توجه به اينکه نرون هاي کدام قسمت از مغز تحريک شده باشد، علائم متفاوتي در مبتلايان به اين بيماري ظاهر مي شود.

وي بيماري صرع بزرگ يا گراندمال را يکي از شايع ترين انواع صرع در افراد عنوان کرد و افزود: افراد در هر سني مي توانند به اين بيماري مبتلا شوند.

دکتر بشتام افزود: فردي که به بيماري صرع بزرگ مبتلاست در اثر تشنج بيهوش مي شود و هوشياري خود را کاملا از دست مي دهد و دچار حرکات انقباضي در اندام ها به نام حرکات تونيک مي شود و بعد از اين مرحله بيمار وارد مرحله کلوتيک شده و اندامش به طور متناوب دچار حرکت هاي پرشي مي شود.

وي گاز گرفتگي زبان، قفل شدن فک، تنفس غيرطبيعي، کبودي لب و بعضا بي اختياري در کنترل ادرار در حين تشنج را از ديگرعواقب اين بيماري عنوان کرد.

اين متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان کرد: درمان اين بيماري با توجه به علل و بيماري هاي زمينه اي صورت مي گيرد.

دکتر بشتام درمان دارويي و شناسايي کانون صرع و خارج کردن آن قسمت از مغز را از جمله راه هاي درمان بيماري صرع عنوان کرد.

وي تصريح کرد: هنگامي که فرد مبتلا به صرع دچار تشنج مي شود اطرافيان وي بايد مواظب باشند سر بيمار به جايي برخورد نکند و از گذاشتن انگشت يا هر شي به داخل دهان بيمار و هر نوع اقدامي ديگري خودداري کنند تا بيمار به حالت طبيعي باز گردد.

وي افزود: چهار تا پنج درصد افراد در جوامع مختلف به نوعي از تشنج يا بيماري صرع مبتلا هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس